Esillepanon suunnittelu

 Myymäläsuunnittelu


Myymäläsuunnittelu on vähittäismyymälän suunnittelemista mahdollisimman hyvin tarkoitustaan palvelevaksi kulkureittiensä, kalustuksensa, tavaroiden esillepanon, opastekylttien ja asiakaspalvelun kannalta. Sen tavoitteena on tehdä myymälässä käynti asiakkaalle mahdollisimman miellyttäväksi ja ostohaluja herättäväksi, ja näin kerryttää myymälää pitävälle yritykselle mahdollisimman suuri tuotto myymälästä.


Erilaiset esillepanot ja ohjeet


1. Seinäesillepano

- Muuntele kalusteita tavaratilanteen mukaan
- Sijoita kiinnostava tuote etunäyttöön
- Aseta hyllyt tasaisin välein (samalla korkeudella)
- Laita tuotteita pienestä suureen, vasemmalta oikealle
- Aseta tuotteet selkeiksi ryhmiksi 
- Pystysuorat linjat 



2. Pöytäesillepano 

- Trendipöydälle kootaan koordinoidusti kokonaisuuksia
- Laita tuotteita tasaiseksi pinoksi, isoin koko alimmaiseksi ja pienin päällimmäiseksi
- Torsoille puetaan pöydällä olevillla tuoteilla
- Jätä pöydän reunat vapaaksi
- Ryhmittele tuotteita muodon mukaan, korkeat esineet taakse ja matalat eteen
- Laita akryylilaatikkoille pienet asusteet: pipot, sukat, kengät jne. 






3. Hyllyesillepano 

- Aseta hyllyt ja piikit samalla korkeudella 
- Huolehdi hintaviestinnästä
- Sijoita tuotteet niin, että asiakkaan on helppo tutustua tuotteeseen
- Laita pienet tuotteet piikkeihin ja isot hyllyille
- Täyttä hyllyt niin, että reunoille jää hieman tilaa







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti