- data, luottamus, yksityisyys
- videoiden voittokulku jatkuu
- yhteisöllisyys ja dialogin kaipuu
Mitä pitäisi muistaa?
- rakenna luottamusta
- satsaa videoon
- tuo henkilöt esiin
- ihmiset kaipaavat keskustelua, tunnetta ja tarinoita
Tehtävä
Valitsimme tiimin kanssa Mer'ville - vaateliike Salossa. Tutkimme kyseisen yrityksen somekanavat ja siellä oleva sisältö. Teimme yhdessä seuravaat ehdotukset:
1. Yhteisöllisyyden tunteen lisääminen:
- Suorat lähetykset, jonka aikana yritys voisi näyttää uusia tuotteita ja trendejä.
- Asiakaskilpailut, eli kaupan asiakkaat voivat osallistua kilpailuun ja voittaa. (esim. ota kuva, tykkää meistä facebookissa ja voita t-paita)
- Kampanjat, eli tarjouskoodit (esim. "koodilla KEVÄT10 saat -10% alennusta")
- Yritys voisi esitellä heidän esim. alan palkintoja, todistuksia jne.
- Pitää huolta asiakkaiden mielipiteistä. Jos asiakas kirjoittaa mielipiteen Facebookissa, yrityksen pitää vastata. Se osoittaa toiselle asiakkaalle, että heidän mielipiteensä ovat tärkeitä.
- Oman Facebook ryhmän luominen
2. Luottamuksen tunteen lisääminen:
- Henkilöesittelyitä esim. videohaastatteluna
- Kyselyitä, palautteen vastaanottaminen osoittaa asiakkaille halun kehittää yritystä
- Brändien esittelyä, osoittaa tuotetuntemus
3. Miten videoita voisi hyödyntää paremmin:
- Henkilöesittelyt
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti