MARKKINOINNIN PERUSKÄSITTEET
Markkinointi - tarkoittaa toimenpiteitä, joilla yritys tai muu organisaatio pyrkii edistämään tuotteidensa tai palveluidensa myyntiä. Keinoja ovat mm. asiakkaisiin vaikuttavien tekijöiden analysointi, tutkiminen , suunnittelu, toimeenpano ja valvonta.
Myynti - on yrityksen keino tarjota palveluitaan tai tuotteitaan asiakkaille kasvotusten, puhelimessa, tai sähköisessä vuorovaikutuksessa.
Liikeidea kertoo, miten toiminta-ajatusta käytännössä toteutetaan. Liikeidea on toiminta-ajatusta laajempi ja yksityiskohtaisempi suunnitelma tulevasta yritystoiminnasta. Liikeidea vastaa kysymyksiin
- kenelle?
- mitä?
- miten?
- miksi?
Kohderyhmä - jonkin yhteisen tekijän yhdistämä ryhmä ihmisiä, jolle tuotetta tai palvelua pyritään myymään tai markkinoimaan.
Maslow’n tarvehierarkia (Maslow’s Hierarchy of Needs) on psykologinen teoria, jonka Abraham Maslow julkaisi vuonna 1943 tutkimuksessaan A Theory of Human Motivation. Teorian ydin oli alun perin siinä, että ihmisellä on perustarpeet, jotka tulee tyydyttää ensin, minkä jälkeen ihminen alkaa etsiä tyydytystä ”korkeammille” tarpeille.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti